Sådan fungerer det

Nyd dine ferier, imens
MyHomes håndterer
alt det praktiske

MyHomes tilbyder

Vi har i MyHomes sat os for at gøre det så let og ukompliceret som muligt at eje ferieboliger i ind- og udland.

Hos MyHomes ejer du 5 kvalitetsboliger i ind- og udland for langt under prisen på bare én bolig. MyHomes tager sig af alt besværet med at finde, indkøbe, istandsætte og indrette boligerne, og sørger efterfølgende for en professionel administration af den løbende drift.

Det kræver som oftest store investeringer at anskaffe feriebolig af en vis kvalitet, og dernæst er det krævende både økonomisk og tidsmæssigt at gennemføre selve handlen af bolig – især i udlandet. Rejser, mæglere, notarer, etc. tærer alt sammen på budgettet. Når boligen er anskaffet, går man ind i en ny fase, hvor det drejer sig om istandsættelse og indretning. Hvordan skal der se ud? Hvor skaffer man materialer, og især pålidelige håndværkere, som forstår ens ønsker til stil og kvalitet?

Når boligen endeligt kan tages i brug, skal der tænkes på løbende vedligehold, rengøring, selvangivelse, etc.

På den baggrund forstår vi godt, at mange afholder fra at kaste sig ud i eventyret og en realisering af drømmen.

Vores fornemmeste opgave i MyHomes er at sørge for, at du ikke skal bekymre dig om opgaverne i forbindelse med indkøb, istandsættelse, indretning og alt det efterfølgende vedligehold. Vi kender processerne og faldgruberne, og har et stærkt netværk af samarbejdspartnere, som forestår alt det besværlige på lokationerne. Vi gennemfører opgaverne professionelt og i kundens interesse og sikrer samtidig, at ikke bare én, men hele 5 boliger står til din rådighed på de tidspunkter af året, som du foretrækker.

Sådan fungerer
det i praksis
– bookingsystemet

Du og de andre 28 MyHomes familier modtager et personligt login til brugersiden. Når du er logget ind, kan du finde information om alt, der vedrører dine 5 boliger og selvfølgelig foretage en online booking.

Du kan altid se, hvor mange point du har brugt, og hvor mange du har tilbage. Endvidere kan du dele informationer og tips om boligerne, som kun er tilgængelige for jer ejere. Som MyHomes-ejer modtager du hvert år 20 point, som benyttes til at booke boligerne.

”Prisen” på en booking afhænger af sæson og af hvilken bolig, der ønskes. Alle detaljer fremgår helt enkelt og tydeligt af bookingsystemet, som følger en simpel opdeling i fire niveauer:

Type

Platin

Guld

Sølv

Bronze

Periode

Top sæson

Høj sæson

Alm. sæson

Lav sæson

"Pris"

4 point

3 point

2 point

1 point

Systemet betyder, at det er enkelt at administrere, og samtidig er yderst brugervenligt. Du kan maksimalt booke 20 uger, hvis du vælger lavsæson og 5 uger, hvis du derimod udelukkende ønsker absolut Top-sæson – altså Platin uger.

Når du booker en uge, har du anvendt en andel af de point du har til rådighed, og en løbende opdatering af saldo fortæller tydeligt, hvad du har tilbage på ”kontoen”. Hvis du bliver nødt til at aflyse et ophold, er der selvfølgelig også klare regler for det.

Alle detaljer omhandlende frigivelse af point og regler for hvor langt frem i tiden du kan booke, fremgår af vores detaljerede materiale og af samejeaftalen.

Illustration af MyHomes' bookingkalender

Økonomien

Hvordan kommer du med i en pulje?
Fordi du deler med 28 andre MyHomes familier, kan du opnå den luksus det er, at eje hele 5 kvalitetsferieboliger for mindre end en fjerdedel af prisen på bare én af boligerne.

Når du har besluttet dig for at deltage i en pulje, så indgås en tiltrædelsesaftale med MyHomes. Når 12 familier har tilsluttet sig tiltrædelsesaftalen, påbegyndes fase 1 i den pågældende pulje og processen med at købe og levere de 2 første boliger igangsættes. De første 12 familier kan naturligvis booke disse 2 boliger fuldt ud indtil fase 2 er afsluttet. Når de næste 17 familier har tilsluttet sig tiltrædelsesaftalen, således at der i alt er 29 familier i puljen, igangsættes fase 2 og de resterende 3 boliger købes og leveres. Alle 29 ejere kan derefter booke alle 5 ferieboliger. Når en fase påbegyndes, indbetaler alle familier i den pågældende fase etableringssummen på en konto, som tilhører samejet, og det er samejet, der løbende frigiver penge direkte til køb af boliger og omkostninger i den forbindelse.

Herfra tager MyHomes sig af alt det praktiske omkring indkøb og istandsættelse af boligerne og den efterfølgende drift og vedligeholdelse, så du udelukkende skal koncentrere sig om at nyde opholdet.

Der betales hver måned 2.250 og 2.950 kr. alt efter puljens størrelse for fælles udgifterne til boligerne for hver MyHomes familie. Du kan se nærmere her hvad beløbet dækker. For at sikre alle ejere i samejet, skal der betales 12 måneders fællesudgifter i depositum.

Investeringen i en MyHomes pulje foretages ved et kontant indskud. Du anbringer ganske enkelt en del af din opsparing i en ejerandel i MyHomes. Og hvad end det er i form af frie midler, eller friværdi i din nuværende bolig, så er der tale om et valg, som betyder, at du løbende får glæde af din opsparing, mens du passer på den. Du kan til enhver tid sælge din andel, hvis du måtte ønske det - MyHomes er klar til at assistere i processen.

Der kan ikke optages lån med sikkerhed i boligerne i puljen, men har du allerede ejerbolig, er det muligt, og for tiden meget billigt, at optage lån - og dermed flytte friværdi fra en bolig til 5 andre.

Vi understreger, at investeringen ikke bør være drevet af jagten på fortjeneste, men ønsket om livsnydelse. Investering i boligmarkedet de pågældende steder har dog historisk vist et fornuftigt afkast og repræsenterer under alle omstændigheder en spredning af risici. Tjek din friværdi her I takt med, at MyHomes indkøber og istandsætter boligerne, kan de tages i brug. Typisk seks måneder efter købsprocessen er igangsat bliver en feriebolig klar til brug.

Du får kort sagt 5 kvalitetsboliger med alle de muligheder det rummer, til langt under, hvad det koster at købe og vedligeholde blot én bolig.

Illustration af MyHomes' koncept

Læn dig tilbage

MyHomes administrerer alle boliger, så du udelukkende skal koncentrere dig om at holde ferie.

For 2.250 og 2.950 kr. om måneden alt efter pulje, sørger MyHomes for at betale en lang række faste omkostninger, f.eks. fællesomkostninger og lokale skatter, samt den løbende vedligeholdelse af ferieboligerne, administration af samejet og håndtering af bookingsystem. Du kan se en nærmere beskrivelse af, hvad beløbet dækker her.

MyHomes passer på boligerne, som var de vores egne – vi håndterer kort sagt alt, lige fra vandskade til en knust tallerken.

Når du ankommer til en af dine ferieboliger, er der gjort rent og slået græs, poolen og badekåberne er klar, og der ligger nyvaskede håndklæder foldet på sengene. Alt er kontrolleret af MyHomes, så du altid kan være sikker på, at boligen er klar.

Alle boliger leveres med en standardpakke af krydderier, olier, kaffe m.m. - alt det som du vil undgå at bruge tid på, når du holder ferie. Når en MyHomes familie har brugt det sidste af ovenstående, køber du noget nyt, så den næste familie også får en perfekt start på deres ferie.

Folk der investerer i MyHomes
En person der regner på MyHomes' priser
Billede af en vand sprinkler
Person der maler
Person der reparere en opvaskemaskine
Kvinde der lægger lagn på
Billede af foldede håndklæder
Håndværker der sætter en lampe op
Kvinde der støvsuger
Gartner der klipper grene
Beløbet dækker
Følgende månedlige
Driftsomkostninger

Specifikation af fællesudgifter:

Hver pulje indgår en administrationsaftale med MyHomes, og hver MyHomes familie betaler 2.250 og 2.950 kr. pr. måned alt efter puljens størrelse.



Beløbet dækker



Fællesomkostninger:

  • Fællesudgifter
  • TV og wifi
  • Forsikringer
  • Betaling af omkostninger til el, vand og varme (det direkte forbrug faktureres efter hvert ophold direkte til MyHomes familien)
  • Administration og betaling af rengøring (det direkte forbrug faktureres efter hvert ophold direkte til MyHomes familien)
  • Lokale ejendomsskatter


Vedligeholdelse

  • Kontakt til vicevært, gartner, håndværkere og rengøringsfolk
  • Løbende vedligeholdelse af ferieboligerne


Administration af sameje

  • Budget, regnskab og bogføring for samejet
  • Indkaldelse og afholdelse af generalforsamlinger
  • Opkrævning af fællesudgifter og direkte forbrug
  • Selvangivelser i udlandet
  • Oplysninger om beløb til MyHomes familiernes danske selvangivelser
  • Administration af samejets website (login, booking, kommunikation mellem samejere)
  • Kommunikation med offentlige myndigheder i ind- og udland på vegne af samejet


Support og administration

  • Supporttelefon og -mail
  • Booking system
  • Bogholderi


Udgifter som dækkes af den enkelte MyHomes familie

  • Forbrug af el, vand og varme afregnes efter hvert ophold
  • Rengøring bookes af MyHomes, men betales af MyHomes familien efter hvert ophold
  • Betaling af ejendomsværdiskat i Danmark, ca. kr. 3.800 årligt pr. MyHomes familie alt efter puljens størrelse

Relevant information

Jeg er interesseret
og vil gerne
vide mere
- hvad gør jeg nu?

Klik her

MyHomes byder løbende nye ejere velkommen til 5 drømmeboliger. Hvis du også overvejer at anskaffe feriebolig i Danmark eller på drømmelokationer i Europa, har du flere muligheder for at kontakte os. Vi er klar til at besvare alle dine spørgsmål.

En kop der damper. MyHomes logoet er printet på koppen.

MyHomes informationsmøde

Tilmeld dig her

Send mig materiale

Klik her

Få materiale

Jeg godkender hermed at MyHomes må
tilsende mig nyhedsrelevant materiale