landskab Italien Norditalien vinmarker vinstokke Piemonte

For nylig sendte vi et spørgeskema til alle fuldtegnede foreninger med boliger i drift. Formålet var at få indblik i, hvor tilfredse I er – både med MyHomes og med jeres boliger.

60 % af jer har taget jer tid til at svare – og det vil vi gerne sige et stort tak for. Jeres tilbagemeldinger giver os værdifuld viden, som vi bruger aktivt til at forbedre os og fokusere på det, der har størst betydning for jeres oplevelse som ejere hos MyHomes.

Overordnet høj tilfredshed – og en stigende loyalitet

Resultaterne fra årets undersøgelse bekræfter os i, at vi stadig står på et stærkt fundament – med høj tilfredshed og stor tillid fra jer, der er en del af MyHomes.

91 % af jer oplever, at konceptet i høj eller meget høj grad lever op til jeres forventninger. Det er en lille stigning fra 89 % i undersøgelsen i 2023 – og et vigtigt pejlemærke for os.

I hvilken grad lever MyHomes konceptet op til jeres forventninger?

Samtidig svarer 89 % af jer, at I har høj eller meget høj tillid til MyHomes og det arbejde, vi udfører på jeres vegne.

I hvilken grad har I tillid til den måde, MyHomes udfører arbejdet?

De tal tager vi ikke for givet. De forpligter – og motiverer os til at blive ved med at forbedre og forfine det, vi gør, så vi fortsat kan leve op til jeres forventninger som ejere.

Supporten er en nøglefunktion i MyHomes og den afdeling, der hjælper jer med alt det praktiske omkring jeres ophold i boligerne. Det afstedkommer mange henvendelser året rundt og af vidt forskellig karakter. I undersøgelsen har vi spurgt om, hvor tilfredse I er med MyHomes support, og svarerne fordeler sig således:

Hvor tilfredse er I med MyHomes support?

Som det fremgår af grafen, er 9 ud af 10 tilfredse eller meget tilfredse med Supporten, og der er ingen utilfredse

Vi har selvfølgelig også spurgt ind til, hvor tilfredse I overordnet set er med jeres boliger, og her kan vi konkludere, at tilfredsheden ligger på samme niveau som i 2023.

Hvor tilfredse er I med jeres MyHomes boliger?

De flotte resultater bakkes stærkt op af jeres Net Promoter Score (NPS) – altså den score, der viser, hvor villige I er til at anbefale MyHomes til andre.

I blev bedt om at vurdere dette på en skala fra 0 til 10, hvor 0 betyder usandsynligt og 10 betyder helt sikkert. Her lander den gennemsnitlige score på 9,1, hvilket placerer os i den absolutte top blandt danske virksomheder.

Når denne score omregnes til NPS-skalaen (der går fra -100 til +100), svarer det til en NPS på 69 – en stigning fra 64 i 2023.

Det er en bemærkelsesværdig høj score, som vidner om stor tilfredshed med både konceptet og jeres oplevelse som ejere.

Vi sætter stor pris på de positive tilbagemeldinger, og jeres feedback hjælper os med at blive endnu bedre.

I begge undersøgelser har vi derfor bedt jer uddybe, når I ikke har placeret jer helt i toppen af tilfredshedsskalaen. Det var kun en mindre andel af jer, men vi har naturligvis taget alle input med videre. Vi har også spurgt jer, hvor I mener, MyHomes kan forbedre sig – og her har vi igen modtaget mange konstruktive og brugbare forslag, som vi sætter stor pris på.

Udvikling og fremdrift – med afsæt i jeres input fra 2023

Tilbage i 2023 pegede besvarelserne særligt på fire områder, hvor der ifølge de åbne besvarelser var plads til forbedring.

  1. Tydeligere og hyppigere information
  2. Et mere intuitivt bookingsystem
  3. Klarere overblik over økonomi og udgifter
  4. Leveringstid og kvalitet i boligerne

Vi har lyttet nøje til jeres feedback og haft en klar ambition om at rykke på de områder, I fremhævede. Det har vi arbejdet intensivt med det seneste halvandet år – og vi glæder os over, at det nu kan ses i resultaterne: flere forbedringer og en mærkbar ændring i fokus.

Hvad har vi gjort – og hvad virker?

Vi har styrket informationsflowet
Herunder skærpelse af vores interne processer for opdateringer, når boligerne er i proces, således at vi i højere grad kan rekvirere billeder og give statusmeldinger, mens jeres boliger tager form. Det giver forhåbentlig bedre indsigt og større tryghed i de faser, hvor nogle af jer tidligere har oplevet manglende indblik.

Vi har arbejdet med klarhed omkring økonomi
En af de ting vi har gjort er at udarbejde en one-pager, der forklarer lidt om fællesudgifterne samt honorarer til MyHomes i etableringsfasen. Derudover henviser vi mere aktivt til Ejerguiden og samler svar på de typiske spørgsmål.

Vi har fokus på videreudvikling af bookingsystemet
Bookingsystemet er det område, der af naturlige årsager fylder meget hos jer. Vi har allerede introduceret funktioner som adgang til overskudsuger – og arbejder videre med overblik og fleksibilitet.

Vi har skærpet vores fokus på kvalitet i boligerne
Det gælder både i forhold til finish og funktionalitet. Der er f.eks. indlagt en buffer i overdragelsesprocessen til ekstra kvalitetssikring. Som et vigtigt skridt har vi etableret en dedikeret Facility Management-afdeling. Med vores Facility Management-afdeling sikrer vi boligernes screening samt den vedligeholdelse, der skal til for at fastholde den høje kvalitet og stand

Hvad siger årets besvarelser?

Jeres kommentarer i undersøgelsen bekræfter det, tallene også viser: Vi er et godt sted, men der er stadig områder, vi skal arbejde videre med.

Det er en kerneydelse for MyHomes at sikre, at boligerne altid fremstår vedligeholdte – det skaber tryghed og sikkerhed for ejerne samt sikrer bedste kvalitet og forebygger dyre reparationer. På spørgsmålet om, i hvor høj grad boligerne vedligeholdes tilstrækkeligt, svarer 70 % af jer i høj eller meget høj grad. Det er en forbedring på 15 procentpoint sammenlignet med undersøgelsen i 2023. Samtidig svarer ca. 15 % i nogen grad eller i mindre grad  – og det er en andel, vi er opmærksomme på.

I hvilken grad oplever I, at boligerne vedligeholdes tilstrækkeligt?

Opretholdelsen af kvaliteten i boligerne er vedvarende et vigtigt fokusområde, og det samme er bookingsystemet, som nævnes af flere i de åbne kommentarer.

Vores take outs fra årets undersøgelse er følgende:

  • Bookingsystemet nævnes fortsat oftest – og det har allerede høj prioritet i vores arbejde med at udvikle og optimere brugervenligheden og funktionaliteten i vores systemer generelt
  • Kommentarer til support og udtjekning fylder mindre, men tages naturligvis alvorligt og analyseres særskilt
  • Markant færre nævner økonomi og transparens – en positiv indikation af, at vi har rykket os
  • Kvalitet og vedligehold i boligerne har fortsat høj prioritet
  • Der er opbakning til ejerevents og flere af jer deler fine forslag til indhold

Hvad gør vi nu?

Jeres uddybende kommentarer i spørgeskemaet rummer vigtige detaljer – og dem arbejder vi videre med, både samlet og på foreningsniveau. For os handler det om at forstå, hvor vi kan løfte os endnu mere, og hvordan vi bedst understøtter jer som ejere.

Vores ambition er at fastholde den høje tilfredshed og løfte oplevelsen yderligere på de områder, der betyder mest for jer som ejere. Den indsats er allerede i gang, og vi vil gerne minde jer om, at I altid er velkomne til at række ud til os med ris og ros.