Hør mere om MyHomes

27. juni kl. 17.30

Tilmeld dig informationsmøde

Plads til alle i feriekalenderen

Finn Christensen adm. direktør og stifter MyHomes
Finn Christensen, adm. direktør & stifter

MyHomes ejere befinder sig som udgangspunkt forskellige steder i livet, og har derfor forskellige præferencer i deres ferieønsker. Nogle ejere kan rejse, som de vil hele året rundt, og kan dermed undgå topsæson-uger, som koster flest point. Hvorimod familier med skolebørn ofte vil vælge de faste skoleferieuger. Forskelligheden i ejernes prioriteter er medvirkende til, at det hele går op i en højere enhed. Herunder viser vi konkrete eksempler fra ejerfamiliers ferieplanlægning i 2024.

SÆSONER SAT I POINTSYSTEM

Året opdeles i top-, høj-, midt- og lavsæson, og hver uge repræsenterer en pointværdi, der afspejler hvor attraktiv ugen er i den pågældende bolig. Fra fire point i topsæson til ét point i lavsæson. Alle point er øremærket til et specifikt kalenderår. Det er op til den enkelte ejer at prioritere og disponere sine point, efter ønsker og behov. Det er ikke muligt at overføre ’ubrugte’ point til fremtidige år.

Topsæson – 4 point

Højsæson – 3 point

Midtsæson – 2 point

Lavsæson – 1 point

Ejerne i foreninger med 29 ejere og fem boliger får årligt tildelt i alt 20 point til bookning af ophold i det efterfølgende år. De første 16 point fordeles over fire søndage i januar, og de sidste fire point tildeles sidste søndag i september.

 

EKSEMPEL PÅ FØRSTE RUNDE AF BOOKINGER

På billedet herunder ses spredningen af, hvad ejere har booket, efter de første fire point er tildelt. De grønne cirkler repræsenterer ledige uger, mens de hvide repræsenterer bookede uger og de mørkeblå MyHomes årlige gennemgang af boligen.

MyHomes ejere kan i gennemsnit booke ni ugers ophold i deres boliger, og helt op til 20 uger, hvis de kun går efter lavsæsonuger. Der er hele 60 ugers topsæson at tage af på tværs af de fem boliger, og erfaringen viser, at det langt fra er alle, der går efter topsæson som deres førsteprioritet. Med andre ord har ejere forskellige præferencer i deres ferieønsker – både i forhold til lokation, sæson og længde på ferien. Helt præcis svarer 93% af ejerne i MyHomes, at de har fået de uger, de gik efter.

 

ET ÅRS BOOKING MED FEM BOLIGER

Vi viser her to konkrete og meget forskellige eksempler på, hvordan to ejerfamilier har valgt at fordele deres 20 point i 2024. Begge familier har prioriteret at få flere uger i træk, men har derudover haft vidt forskellige ønsker.

Det første eksempel viser en familie, der kun har booket boligerne i højsæson uger, og har således fået en uge i påsken, tre uger i træk i skolernes sommerferie og en uge i efterårsferien.

Det næste eksempel viser en familie, der har prioriteret at booke boligerne uden for topsæson, hvilket har resulteret i 13 ugers ophold. Størstedelen af bookingerne er flere uger i træk – ejerfamilien har eksempelvis valgt at booke Piemonte i fem uger i starten af året og Marbella i tre uger i efteråret.

Vil du høre mere om MyHomes bookingsystem?

Se videoen, der guider dig gennem bookingssystemets features Se video