Deltag i online infomøde

Onsdag d. 3. marts 2021

Kl. 17:30–19.30

Tilmeld dig

Der er masser af plads til alle i kalenderen

Finn Christensen, Adm. direktør og Stifter

FORSKELLIGE FAMILIEMØNSTRE SPREDER PRIORITETERNE

Ejerne i MyHomes’ puljer befinder sig som udgangspunkt forskellige steder i livet både alders-, job- og familiemæssigt, og de har derfor forskellige præferencer i deres ferieønsker. Nogle ejere kan rejse, som de vil hele året rundt, og kan dermed undgå de dyrere topsæsonuger. Hvorimod familier med skolebørn ofte er bundet af de faste skoleferieuger, og nødvendigvis må prioritere de uger. Men tiden flyver som bekendt. Pludselig er børnene skudt i vejret og flyttet hjemmefra, og mor og far får frihed til at kunne rejse, når de vil, med eller uden familiens unge eller voksne børn. Derfor anbefaler vi, at man netop har livsforandringer på den lange bane med i sine investeringsovervejelser. Og forskelligheden i ejernes prioriteter betyder, at det hele går op i en højere enhed.

 

ET PERSONLIGT BOOKINGSYSTEM

Bookingsystemet er nemt og overskueligt at bruge, og det er specifikt udviklet til formålet af MyHomes. Hver ejer modtager et personligt log-in og kan når som helst og fra hvilket som helst sted tilgå sin ”konto”. Alle modtager i starten af hvert år, på samme tid, et fast antal point til at booke det efterfølgende års ferier med. Tildelingen af point sker over flere weekender, hvilket sikrer at alle får en fair chance for at booke de steder og uger, de ønsker. Det betyder også, at hver ejer kan booke en topsæsonuge pr. tildeling, og at man derved altid kan få mindst én uge i en af boligerne i skolernes sommerferie. De sidste point tildeles i sensommeren, hvilket giver luft i bookingkalenderen og dermed plads til at ejerne kan foretage spontane bookinger i løbet af året.

I samme sekund man har truffet sit valg, fremgår bookningen af oversigten. Man kan altid se, hvor mange point man har brugt, og hvor mange man har tilbage. Og der kan selvfølgelig afbookes efter særlige regler. Systemet har desuden en smart venteliste, så der kan lægges billet ind på en specifik uge, hvis andre ændrer ferieplanerne.

 

SÆSONER SAT I POINTSYSTEM

Året opdeles i top-, høj-, midt- og lavsæson, og hver uge repræsenterer en pointværdi, der afspejler hvor attraktiv ugen er i den pågældende bolig. Fra fire point i topsæson til ét point i lavsæson. Alle point er øremærket til et specifikt kalenderår. Det er op til hver ejer at prioritere og forvalte sine point, efter ønsker og behov. Det er ikke muligt at overføre ’ubrugte’ point til fremtidige år.

Topsæson – 4 point

Højsæson – 3 point

Midtsæson – 2 point

Lavsæson – 1 point

 

BOOKING FOR 29 EJERE I FEM BOLIGER

– COMFORT OG PREMIUM

Ejere i puljer med 29 ejere og fem boliger får årligt tildelt i alt 20 point til bookning af ophold i det efterfølgende år. De første 16 point fordeles over fire søndage i januar, og de sidste fire point tildeles sidste søndag i september.

Det betyder, at man i gennemsnit kan booke ni ugers ophold i sine boliger, og helt op til 20 uger, hvis man kun går efter lavsæsonuger. Der er hele 60 ugers top-sæson at tage af på tværs af de fem boliger, og erfaringen viser, at det langt fra er alle, der går efter top-sæson som deres førsteprioritet. Eksempelvis har 55% af familierne i en forening valgt at booke en top-sæson uge ved første tildeling af point i januar 2021. I en anden forening forholdt det sig en smule anderledes, da 48% af familierne valgte at booke en top-sæson uge. Med andre ord, er det langt fra alle, der går efter top-sæson uger, og i øvrigt ikke alle, der vælger at benytte point, i samme øjeblik, de tildeles.

Med udgangspunkt i flere tusinde bookinger kan vi konstatere, at det aldrig er et problem at få det antal uger, man gerne vil, og man kan næsten altid få opfyldt sine højeste prioriteter (93% svarer, at de har fået den uge, de gik efter). Så snart man deler med andre, er man logisk nok afhængig af andres ønsker, men der er et stort udvalg af uger at tage af, og for langt de fleste familier, er ni uger i gennemsnit rigeligt til at tilfredsstille feriebehovene.

 

EKSEMPEL PÅ ET ÅRS BOOKING MED FEM BOLIGER

Sådan har en konkret ejer i MH01 Comfort fordelt sine første 16 ud af 20 point (2020), som han fik tildelt de første fire søndage i januar 2019. Vedkommende brugte f.eks. den første tildeling til at booke en topsæson uge på ski i Megève med tre point, og sidste point blev brugt på en uge i Villefranche i lavsæsonen. Ejeren har ligeledes valgt at tage to uger i træk i skolernes sommerferie.

Det er en god idé at have sine ønsker og prioriteter klar, når man booker. Man får nogle førsteprioriteter opfyldt, men ikke nødvendigvis alle. Men så får man chancen igen, næste gang man får tildelt point.
Jonas Meyer Jensen, medejer i MH03 Comfort.