Hør mere om MyHomes

Det er endnu vildere i virkeligheden

Emma Kristensen, Kommunikationskoordinator
Italien stenhus feriebolig pool

Vi interesserer os meget for, at MyHomes-ejere er glade og tilfredse med de boliger, vi leverer samt den proces, der har ledt op til det færdige resultat. Derfor sørger vi for at tjekke ind med vores ejere og sikre, at alt lever op til forventningerne. Dette gør vi blandt andet i forbindelse med udtjekning ved afslutning af et ophold i boligerne. Her modtager ejerne en feedbackformular, hvor de kan indberette tilbagemeldinger og anmelde deres ophold. Vi oplever generelt en stor tilfredshed med boligerne, men vi ønsker hele tiden at udvikle os, og ejernes løbende feedback er vigtig for, at vi kan danne de bedste rammer for fremtidige ophold.

Fra tid til anden tager vi derfor en mere dybdegående snak med vores ejere, og vi har i den forbindelse haft fornøjelsen af at lave et lille interview med Malene Axlev, som er medejer i MH02 Premium. Malene deler her sine erfaringer med MyHomes-konceptet, boligerne, bookinger og det at dele ejerskab med andre familier.

Hvilke overvejelser gjorde I, da I valgte MyHomes?

”Vores overvejelser gik ud på, hvordan vi kunne sikre både at have MyHomes og friheden til at gøre noget andet. Det skulle ikke handle om, at nu har vi fem boliger, men så kan vi ikke rejse og opleve andet. Det måtte ikke være en spændetrøje for os, hvis det ikke passede ind i vores planer – f.eks. hvis vi vil på skiferie et andet sted end Megève, eller vi ikke får uge 7. Der skal være tid og rum til også at gøre noget andet.”

Kom I så frem til, at der var rum til at gøre noget andet?

”Ja, vi talte om, hvordan vi holder ferie, og hvordan vi gerne vil holde ferie, og kom frem til, at MyHomes-konceptet passer ind i de ønsker. De år, hvor vi så gerne vil noget andet, er der mulighed for at låne boligerne ud til ens familie, så andre kan få glæde af dem. Det var nemlig også en del af overvejelserne – at boligerne kan blive til glæde for ens familie, for vi kan måske ikke tage på ferie i januar måned og spille golf, men det kan mine forældre, og så kan de låne en af boligerne. Fleksibiliteten ved, at der skal være plads til begge dele, er vigtigt for os.

Vi har ikke købt andelen som en investering. Tanken bag er, at når man køber fem boliger, der sættes totalt i stand, så vil værdien normalt være højere, når byggeprojektet er færdigt.

Den måde, som MyHomes køber og sætter i stand på, var altså også en del af overvejelserne sammen med beliggenheden, for så vil det aldrig være noget, der mister værdi. Derudover er investeringer i boliger normalt aldrig nogen dårlig investering, og når man køber boliger i tre forskellige lande, bliver risikoen spredt ud.”

Hvilke fordele ser du i MyHomes-konceptet?

”Nu har vi været i alle boligerne, mange af dem to gange selvom vores forening er relativ ny, og det fedeste er, når man træder ind i en af boligerne – uanset hvilken – så føler man, det er ens eget hjem. Og det er faktisk endnu federe anden gang, for det er følelsen af at høre til. Jeg tænker ikke, at jeg deler det med 28 andre familier.

Jeg tænker, at det er mit hus, og når jeg kommer igen om et halvt år, så føler jeg ikke, at der har været andre i mellemtiden.

Det har været den største positive overraskelse ved konceptet, det her med at føle sig hjemme, uanset om man ankommer til Barcelona eller Piemonte.”

Hvordan synes du, at boligerne tilbyder noget forskelligt?

”Det var faktisk en af grundende til, at vi faldt for MyHomes – beliggenhederne kan noget forskelligt, og vi får ikke fem af det samme. For Barcelona kan dét, som et bylivet kan, og når man er i lejligheden, føler man at man er i Barcelona.

I Megève kan man se, det er en chalet-lejlighed med træ på væggene, og indretningen passer til den måde, man indretter sig på i Alperne. Når man kigger ud på bjergene, har man lyst til at gå ud og nyde dem.

I Villefrance har man lyst til at gå ned på torvet og drikke et glas rosé. Så den måde man holder ferie på i MyHomes er bare forskellig, fordi det ene er en aktiv byferie, og det andet er en daseferie. Og så synes jeg bare det er dejligt, at man ikke sidder på to hotelværelser med sine børn med connecting doors, hvis det regner, men at man bor et sted, hvor man føler, at man rent faktisk er sammen med sin familie.”

Hvordan oplever du det at dele ejerskab med 28 andre familier?

“Jeg synes, at folk tager ansvar, og når man selv chipper mere ind, så er der også andre, som chipper mere ind. Samtidig er det lidt specielt, fordi jeg føler faktisk ikke, at jeg deler boligerne med andre. Så MyHomes konceptet fungerer super godt.

Der er det her community i vores Facebook-gruppe, at folk hjælper hinanden og deler links og tips, eller folk skriver ud, at de ikke skal bruge lejligheden alligevel, så er der nogen, der kan overtage i sidste øjeblik. Så der er en god fællesskabsfølelse, uden man føler, at man er i en andelsforening.”

Hvad er din erfaring med at booke ønskede uger?

”Vi er blevet positivt overrasket og har fået meget mere, end vi turde håbe på. Typisk har det været sådan, at en bestemt uge er vores første prioritet, og en anden er prioritet to, og hvis vi ikke får dem, så bytter vi rundt på dem. Og de gange, hvor vi ikke får vores første prioritet, så får vi vores anden prioritet, og så får vi første prioriteten næste gang.”

Hvordan er jeres proces med at booke uger?

”Vi plejer at se på, hvordan ferieåret næste år ser ud. Det vigtigste for os er, at vi gerne vil have en sommerferieuge i Piemonte, og hvis vi ikke kan få sommerferieugen, så vil vi rigtig gerne til Piemonte i september, og Megève i sommerferien. Vi plejer at have tre prioriteringer klar, og så kigger vi også på, hvad der er ledigt i anden runde – f.eks. vil vi gerne afsted i påsken, men om det bliver i Barcelona eller Piemonte, det er hip som hap.

Vi var i Marbella i december, fordi vi havde en uge tilovers, og så tænkte vi: Jamen så prøver vi da det!  Det var en maga fed oplevelse. Når det ikke er en højsæson uge, så bliver man lidt overrasket over, hvor fedt det egentlig kan være. Som min søn sagde, ”holder de også jul hernede?”. Derfor får man faktisk åbnet sine horisonter markant mere i forhold til, hvad lokationerne kan på andre tidspunkter og ude for sæson, hvilket er super fedt.

Vi var i Piemonte i påsken, hvor vi også var i sommerferien, og lige pludselig oplevede vi området på en helt anden måde. Der var ikke turister, kun lokale, og det kan bare noget helt andet. Vi var ikke kommet til Piemonte i påsken, hvis ikke vi havde haft et hus der.”

Hvad synes du om boligernes indretning?

”Jeg havde mine veninder med på skiferie i vores lejlighed i Megève, som alle havde set billederne, men de synes bare, at den er så mega fedt indrettet. Jeg synes, det er fedt, når man træder ind ad døren i en af boligerne og kan se på indretningen, hvilket land man er i, men at det også er blandet med skandinavisk stil. Der er balance i at respektere det land, boligen er beliggende i, uden at det bliver for meget blomstrede sofaer. Det er også en af grundene til, at vi føler os hjemme, fordi indretningen passer til det, som man er vant til derhjemme, men der er et tvist hele tiden.”

Hvordan har du oplevet processen – fra I købte, til jeres hjem stod klar?

”Hele processen fra MyHomes side i forhold til at informere om, hvor langt vi er med boligerne, er tryg. Nyhedsbrevene holder én orienteret, og MyHomes er på forkant, inden man når at tænke ‘gad vide, hvor langt vi er med det og det’ – så kommer nyhedsbrevet!

Man er med undervejs i processen, og så er der den sidste spændende afsløring i form af billeder, som kommer som en lille overraskelse, og man tænker, wow det ser skønt ud.

Jeg synes også, nyhedsbrevene er gode og informative, når boligerne er i brug. Man føler sig hele tiden orienteret. Hvis vi stiller et spørgsmål til MyHomes, får vi god og hurtig respons. Hele informationsflowet fungerer bare og giver en masse ro. Og det har især været super vigtigt under corona.”

Vil du anbefale andre at købe andel i MyHomes?

”Jeg tror, at jeg har solgt den rimelig godt. Vi er super begejstret for MyHomes, og vi har haft venner og familie med på ophold i boligerne, som alle har set billeder, og de synes bare, at det er endnu vildere i virkeligheden. Og ja, det er det. Vi er meget store fortalere for MyHomes.”

Mød en ejerfamilie og hør om deres oplevelser med MyHomes til vores informationsmøde”

Finn Christensen, adm. direktør & stifter TILMELD DIG INFORMATIONSMØDE