Hør mere om MyHomes

24. oktober kl. 17.30

Tilmeld dig informationsmøde

Nye vaner for ferieplanlægningen

Sophie Lind, Marketingchef cand.merc.(kom.) fra CBS
Sophie Lind, Marketing- & kommunikationschef
Fanebærer

NEMT AT OVERSKUE. NEMT AT PLANLÆGGE. NEMT AT BOOKE.

Overvejelser om prioriteter og fremsynethed bliver pludselig en del af livet. Med en håndfuld nye boliger i familiens ejerskab, kan man i god tid tilrettelægge årets ferier, weekendophold og smutture. Man kan forberede sig og forestille sig, hvilke boliger og områder, der har mest at byde på, f.eks. i forhold til, hvor der er bedst plads til at fejre en stor mærkedag, eller hvor man gerne vil opleve cykelløb, racerløb eller vinfestivaller med ens nære venner eller tætte familie. Og når der er styr på de overordnede linjer i årets feriekalender, får de fleste familier ro i sjælen, og alle kan glæde sig til at komme afsted. Ikke at det hele skal være minutiøst gennemtænkt. Der er tid til at overveje, ønske og ændre planer. For med MyHomes’ bookingsystem er der både plads til at tænke langsigtet og spontant.

FORSKELLIGE FAMILIEMØNSTRE SPREDER PRIORITETERNE
Ejerne i MyHomes’ puljer befinder sig som udgangspunkt forskellige steder i livet både alders-, job- og familiemæssigt, og de har derfor forskellige præferencer i deres ferieønsker. Nogle ejere kan rejse, som de vil hele året rundt, og kan dermed undgå de dyrere højsæson uger. Hvorimod familier med skolebørn ofte er bundet af de faste skoleferieuger, og nødvendigvis må prioritere de uger. Men tiden flyver som bekendt. Pludselig er børnene skudt i vejret og flyttet hjemmefra, og mor og far får frihed til at kunne rejse, når de vil, med eller uden familiens unge eller voksne børn. Derfor anbefaler vi, at man netop har livsforandringer på den lange bane med i sine investeringsovervejelser. Og forskelligheden i ejernes prioriteter betyder, at det hele går op i en højere enhed.

ET PERSONLIGT BOOKINGSYSTEM
Bookingsystemet er nemt og overskueligt at bruge, og det er specifikt udviklet til formålet af MyHomes. Hver ejer modtager et personligt login og kan når som helst og fra hvilket som helst sted tilgå sin ”konto”. Alle modtager i starten af hvert år, på samme tid, et fast antal point til at booke det efterfølgende års ferier med. Tildelingen af point sker over flere weekender, hvilket sikrer at alle får en fair chance for at booke de steder og uger, de ønsker. Det betyder også, at hver ejer kan booke en højsæsonuge pr. tildeling, og at man derved altid kan få mindst én uge i en af boligerne i skolernes sommerferie. De sidste point tildeles i sensommeren, hvilket giver luft i bookingkalenderen og dermed plads til at ejerne kan foretage spontane bookinger i løbet af året.

I samme sekund man har truffet sit valg, fremgår bookningen af oversigten. Man kan altid se, hvor mange point man har brugt, og hvor lange man har tilbage. Og der kan selvfølgelig afbookes efter særlige regler. Systemet har desuden en smart venteliste, så der kan lægges billet ind på en specifik uge, hvis andre ændrer ferieplanerne.

SÆSONER SAT I POINTSYSTEM
Året opdeles i top-, høj-, midt- og lavsæson, og hver uge repræsenterer en pointværdi, der afspejler hvor attraktiv ugen er i den pågældende bolig. Fra fire point i topsæson til ét point i lavsæson. Alle point er øremærket til et specifikt kalenderår. Det er op til hver ejer at prioritere og forvalte sine point, efter ønsker og behov. Det er ikke muligt at overføre ’ubrugte’ point til fremtidige år.

Topsæson – 4 point
Højsæson – 3 point
Midtsæson – 2 point
Lavsæson – 1 point

Villefranche bugt udsigt aftenlys loung

BOOKING FOR 29 EJERE I FEM BOLIGER – COMFORT OG PREMIUM
Ejere i puljer med 29 ejere og fem boliger får årligt tildelt i alt 20 point til bookning af ophold i det efterfølgende år. De første 16 point fordeles over fire søndage i januar, og de sidste fire point tildeles sidste søndag i september. Det betyder, at man i gennemsnit kan booke ni ugers ophold i sine boliger, og helt op til 20 uger, hvis man kun går efter lavsæsonuger. Der er hele 60 ugers højsæson at tage af på tværs af de fem boliger, og erfaringen viser, at det langt fra er alle, der går efter højsæson som deres førsteprioritet. Med udgangspunkt i flere tusinde bookinger kan vi konstatere, at det aldrig er et problem at få det antal uger, man gerne vil, og man kan næsten altid få opfyldt sine højeste prioriteter (93% svarer, at de har fået den uge, de gik efter). Så snart man deler med andre, er man logisk nok afhængig af andres ønsker, men der er et stort udvalg af uger at tage af, og for langt de fleste familier, er ni uger i gennemsnit rigeligt til at tilfredsstille feriebehovene.

BOOKING FOR 16 EJERE I FIRE BOLIGER – QUANTUS OG TERRAIN
Vi har skabt en helt ny type ejerforening til de familier, for hvem det ikke er antallet af uger, der tæller, men det at kunne booke impulsivt. Comfort og Premium puljerne imødekommer de flestes behov for antal uger, mens Quantus og Terrain puljerne tilbyder yderligere fleksibilitet i kalenderen. Ejere i puljer med 16 ejere og fire boliger får årligt tildelt i alt 28 point til booking i det efterfølgende år. De første 24 point fordeles over fire søndage i januar, og de sidste fire point tildeles over tre weekender i september.

Det betyder, at man i gennemsnit kan booke hele 13 ugers ophold i boligerne. Er man fleksibel med ferietidspunkter, og kan gå efter uger med laveste point, kan man nyde helt op til 28 uger i boligerne om året. Er familien derimod stadig afhængig af skoleferierne, og udelukkende vælger de perioder, kan man typisk regne med seks-syv ugers ferie.

BOOKINGSYSTEMET ER OGSÅ EN PORTAL
Bookingsystemet fungerer også som en portal for alt, der har med ejernes boliger at gøre, f.eks. finder man boligernes praktiske velkomstbøger her, så man kan forberede sig hjemmefra på, hvad der findes i ens hjem, hvad man skal være opmærksom på ved ankomst og afrejse, og ikke mindst rutevejledning til hver bolig.

EKSEMPEL PÅ ET ÅRS BOOKING MED FEM BOLIGER
Sådan har en konkret ejer i MH01 Comfort fordelt sine første 16 ud af 20 point i år 2020, som ejeren fik tildelt de første fire søndage i januar 2019. Vedkommende brugte f.eks. den første tildeling til at booke én højsæson-uge på ski i Megève med tre point, og sidste point blev brugt på én uge i Villefranche i lavsæsonen. Ejeren har ligeledes valgt at tage to uger i træk i skolernes sommerferie.

Point oversigt

Vil du fordybe dig yderligere?

I vores nye udgave af magasinet Living in Europe får du 100 siders inspiration til ren ferieglæde og afslapning.

Få tilsendt magasinet