Tillid, tilfredshed og et ejerskab, der virker

Lene Pind, Kommunikationschef
Indefra en feriebolig i Piemonte med udsigt til vinmarker og bløde bakker i det italienske landskab – en del af MyHomes’ koncept for ejerskab og livsværdi i Europa.

Tårnhøj tilfredshed hos MyHomes

Hos os i MyHomes handler ejerskab ikke kun om praktiske rammer, men om livskvalitet, oplevelser og tryghed. Derfor er det vigtigt for os at forstå, hvordan det opleves at være medejer – ikke bare på papiret, men i hverdagen og i mødet med boligerne.

Hver gang en ejer tjekker ud fra sin bolig, modtager vi en rating af opholdet og boligen, og kan med glæde konstatere, at vi ligger på et højt niveau (4,7 ud af 5). Derudover gennemfører vi en årlig tilfredshedsundersøgelse, som er en yderligere metode til at tage temperaturen på ejernes oplevelse. Her spørger vi, hvad der virker og til ejernes eventuelle forslag til forbedringer. Over 60 % af vores ejere deltog i årets undersøgelse, og resultaterne giver os både retning og ansvar.

Tilliden til konceptet kan mærkes – og måles

Undersøgelsen viser, at både tillid og tilfredshed er i top. Hele 90 % er tilfredse eller meget tilfredse med MyHomes, og 91 % oplever, at vores koncept lever op til deres forventninger. Mest markant er vores Net Promoter Score – NPS, der ligger på 69 (på en skala der går fra -100 til +100). Den høje score er baseret på en gennemsnitlig vurdering på 9,1 ud af 10, om ejerne vil anbefale MyHomes til andre. Det vidner om en stærk lyst til at anbefale MyHomes til kolleger, venner og familie – og det er vi både glade for og stolte over.

 

Når oplevelsen bekræfter valget

De kvantitative resultater i undersøgelsen bliver bakket op af en række personlige refleksioner, som vi løbende modtager fra ejerne. Som her, hvor en ejer fra en af de nye Premium-foreninger deler sin første oplevelse i MyHomes boligen med os:

”Først og fremmest – visionen lykkes. At skabe et hjem (1 af 5) i udlandet, hvor man i den grad føler sig hjemme i hyggelige omgivelser af høj kvalitet på skønne destinationer.  Detaljer er gennemtænkt, alt er der, og funktionaliteten, når man “lever” i boligen, spiller. Det skinner igennem dette ikke er tilfældigt. Selv en ufrivillig test af support funktionen førte omgående til et service opkald fra jer. Giver en tryghed at vide, at I er der. 

En debut, der bekræfter valget i at gå ind i konceptet, og vi kan ikke vente med at opleve de kommende boliger både selv, med familie og venner.  Elsker nyhederne samt updates og – i den svære balancegang af – at håndtere høje forventninger OG overgå dem. Et både anerkendende skulderklap på kompletheden i, hvad teamet har formået indtil videre samt et heppende klap på at fortsætte det gode arbejde og den fortsatte succes med konceptet.”  

Et løfte om at lytte og påtage os ansvar

De mange positive tilbagemeldinger fra ejerne glæder os naturligvis. Vi har kontinuerligt fokus på tilfredsheden, og hvor vi kan gøre det endnu bedre. Besvarelserne i undersøgelsen giver os vigtige detaljer og nuancer, som vi bruger aktivt i vores løbende udvikling, og som vi jævnligt mødes med MyHomes Panelet om (panelet består af et antal ejere, som velvilligt stiller op til halvårlig sparring med MyHomes).

Vi er meget opmærksomme på den tillid der ligger i, at en ejer køber sig ind hos os og de forventninger, der følger med – til boligernes kvalitet og vores professionalisme i den løbende drift og vedligehold af boligerne.

Feedback er for os en vigtig kilde til indsigt og motivation – den hjælper os med at forfine konceptet og styrke ejeroplevelsen.

 

Finn Christensen, CEO MyHomes

“Vi er meget bevidste om, at vores forretningsmodel kun fungerer, hvis vi bygger den på tillid, transparens og gode oplevelser. Det er ejernes penge, deres forventninger og deres ferier, vi har ansvaret for – det tager vi meget alvorligt.

At skabe en virksomhed med fokus på ejerskab og oplevelser er en langsigtet opgave. Men det er netop det langsigtede og menneskelige, vi tror på. Vi er stolte over, at snart 70 boliger er i drift – men vigtigst er, at de fungerer som ramme for det, vi gerne vil understøtte: Ejerskab, livskvalitet og ro i maven.” Finn Christensen, CEO og stifter af MyHomes.